Min kropp rörde hennes, hur jag en vred eller vände mig så kunde jag känna hur hon tryckte sig mot mig, kunde känna hennes parfym och doften av vilket balsam hon hade i håret. Sakta förflyttades vi oss runt på golvet, varken jag eller flickan tätt intill min kropp kunde tänka sig att vi var två, när vi rörde oss var det så smidigt att man trodde man var själv, i dansen, på golvet och i hela världen. Endast ljudet ur högtalarna fick en att komma ihåg, det står ett band på scenen som gör denna dans möjlig, det finns en människa mitt emot mig som gör det möjligt att få allt till att bli den dans det är.

Det är gånger som dessa man önskar tiden kunde stanna, det är danser som dessa man nästan aldrig kan få uppleva. Börjar fundera när senaste gången jag upplevde en sådan dans var, har jag uppnått den, kommer jag få uppnå den? Detta är något jag inte vill fördjupa mig i, men jag vill att just du ska fundera, när uppnådde du detta senast, med vem var det och varför blev det så bra?

Med denna inledning vill jag presentera säsongsfinalen på Furan där det nya Zlips skulle stå för musik och tillsammans med oss dansare skulle dem försöka göra kvällen magisk. Tiden tickade, Zlips var nog ganska nervösa när dem vet att all publik som var där denna kväll, var där just för att få höra detta bands första och sista toner, få höra hur dem spelar, få höra hur det kommer att bli. Från det att den första tonen, det första ljudet ut ur högtalarna började komma, önskade jag att tiden skulle stanna, men bara tiden mellan 21:00-01:00, där i mellan måste det fortsätta så man skulle kunna få dansa med alla man ville och kände att man trivs att dansa med, detta om någon kväll, skulle bli den kvällen där jag skulle få uppleva den dans jag beskrev högre upp.

Sakta började kvällen vandra mot sitt slut, jag hade ännu inte hunnit dansa med alla jag ville dansa med denna kväll, även om jag hunnit med många! Zlips röjde och myste med oss, om vart annat. Jag kände att kvällen kommer bli perfekt, om jag så ej skulle få uppleva den dans där allt funkar, den dans där allt är helt underbart! Slog en blick upp mot klockan, tiden hade hunnit rinna iväg mer, nu var det bara sisådär 20 minuter kvar ungefär, det skulle innebära, en långsam, en snabb och sen var det dags för sista dansen. Sista dansen ville jag denna kväll dansa med någon speciell, ville dansa den med någon jag uppskattar, en tjej som alltid får mig att le. Sista dansen… blev  med dej, exakt den jag hoppades på att det skulle få bli! Efter sista dansen var det dags för lite extra nummer, dessa dansades inte med samma tjej som jag nyss dansat med, utan istället fick jag lyfta min och Karins foxande till nya nivåer, att dansa till Zlips extranummer som de har just nu, det var otroligt! Aldrig har jag trott att ett vanligt dansband, ska få möjlighet att ge mig gåshud av en jäkla låt, aldrig trodde jag väl att det skulle bli något långsamt, trodde förstås att de skulle köra de gamla snabba låtarna som är standard som extranummer, dem gör något originellt som i alla fall jag uppskattar väldigt mycket! Just i de ögonblicken som Zlips stod där på scenen, spelandes den sista snutten på sista dansen, då önskade jag att tiden skulle stanna, jag var inte färdigdansad där, lixom var jag inte färdigdansad efter extranumren.

Tiden, jag kan inte riktigt glömma allt vad detta med tid innebär, hittade tidigare idag en bild på en väns blogg, som jag känner passar bra in i detta vad tid heter. Så som jag önskat många gånger att tiden bara ska kunna stanna, exakt där, exakt nu, exakt då!

Bilden är tagen av Anja Sonesson, besök gärna hennes blogg för bland annat fler bilder!  http://anjafoton.blogg.se/2012/february/
fotot är taget av Anja Sonesson, för fler foton se hennes blogg  http://anjafoton.blogg.se

 

 

Jag brukar alltid berätta vad jag tyckte om banden, ge lite ris och lite ros, så ska jag göra även denna kväll, men jag tror ni alla vet ungefär vad som kommer att stå?

Zlips, den dag ni slutar, den dagen kommer jag att sakna ett av Sveriges absoluta dansband, det ni bjöd på denna kväll, det var magiskt, aldrig trodde jag att jag skulle få säga att det var till 110% värt att gå på dansen, ENBART för att fått höra er, skulle jag såväl fått suttit på en stol bara för att inta den ljuva musik ni spelade för mig, så skulle jag utan problem göra det! Ni var magiska!

Självklart måste jag ge lite ris också, det jag kan komma på är att jag måste säga, fast den är bra bör ni göra om repertoaren lite, tycker ni har lite fel låtar på fel ställe, sen måste ni se till att våga hålla fast vid de lite mer annorlunda som ni har just nu, exempelvis era sista nummer, var inte som alla andra! Hade inte ni varit så pass nya som ni är nu, så hade ni hos mig legat i särklass topp 1 i dansbandssverige, nu måste jag dock lyssna och ta in er musik några gånger till innan jag bestämmer mig, kanske var detta bara en engångsföreteelse?

Avslutar detta inlägg med att säga, tiden kommer aldrig att stanna, se till att börja dansa, innan det är för sent!