Japp, i början av veckan hörde sig Bea av sig till uppvisningsgruppen och undrade om det fanns några som ville komma och visa upp ÖBRK på torsdagen då Storsjöskolan skulle befinna sig på Furan för lite skoldans. Självklart raggades det ihop lite folk så vi åkte dit 4 stycken yngre förmågor för att visa lite bugg och foxtrott för dessa elever vars gick från 6:an och enda upp till 9:an.

Vi hade ingen aning om vad som förväntade sig från oss förens vi väll kom dit, att vi dessutom skulle efter våran lilla uppvisning bli indragen i en tävling som handlade om våga bjuda upp oss först överaskade oss också rejält, dock tror jag vi alla såg detta som något positivt, i alla fall jag såg det som något mycket roligt initiativ, som dessutom ledde till att flera under kvällen vågade och ville bjuda upp oss.

Det finns dock vissa punkter under denna kväll som är anmärkningsvärda, som jag vill lyfta fram.

1.       Jag fick höra rykten att en av dem grabbar som rusade fram för att vinna detta pris som utlovades till den första som vågade bjuda upp, lyckades få tag i en tjej. Varvid han strax efter kommer på att ”aj fan, nu måste jag ju dansa också… Och det kan jag ju inte?” Dock dansade han på där och jag hörde att han faktiskt klarade av det rätt okey för att inte kunna, tänk vad en liten ”morot” kan innebära mycket för vissa , hur vissa kan börja våga saker som dom aldrig annars skulle göra. Eloge till dig grabben som vågade testa på att dansa med en av de dessa två duktiga tjejer!

 

2.       En stor eloge till tjejen som vars namn jag ska lämna osagt vågade komma fram och bjuda upp mig, jag såg så väl hur blyg du var, ändå vågade du med lite hjälp ta steget och fråga om jag ville dansa med dig, vilket jag med nöje ville! Vad beror din blyghet med att bjuda upp mig av, var det för att du går i 6:an och jag på gymnasiet, eller handlar det om att jag kan dansa och du känner dig dålig? Om det var det sistnämnda kan jag bara tala om att du inte alls var dålig, tvärtom faktiskt, du var riktigt duktig! Det var ju därför jag bjöd upp dig en gång till senare på kvällen, just för att jag tyckte du var duktig på att dansa! Så om jag ser dig ute på någon vanlig dans någon gång, så hoppas jag att du bjuder mig på en dans?!

 

3.       Vill påpeka den glädje och entusiasm som Putte och Bea visade upp, speciellt under vissa av dessa lekar eller som man tydligen säger i äldre munnar ”aktiviteter”, man såg verkligen glädje hos eleverna på storsjöskolan, som årskursvis gjorde allt för att vinna den stora äran, även fast jag tror att alla visste att man egentligen bara gjorde det hela för skoj skull. Utan er Putte och Bea, så skulle nog många i dagens skolor, aldrig få chansen att lära sig dansa, ni två är värda min vikt i guld, för ni är ju värda lika mycket båda två, men jag är osäker på om ni väger lika, därför tar vi min vikt.

 

Något som jag förundras lite över, är hur vissa vill bli vän med en på facebook, direkt efter att man varit iväg på något sådant här, vad är meningen med vänner på facebook egentligen? Nu säger jag inte att ni som lagt till mig gjort något fel, för jag är väldigt glad att ni bett om att få bli mina vänner, utan det är mer bara varför man ber om det?! Ingen har ju någon aning om vad jag är för typ av människa, kanske jag är dum, hemsk och allmänt störd? Kanske är jag för cool för er, eller kanske till och med alldeles för töntig för er, hur kan ni avgöra det efter en uppvisning på Furan som varade cirka 10 minuter totalt? Ja, fundera på det ni, själv ska jag lära känna de nya vännerna jag fått tack vare denna kväll.

Avslutningsvis vill jag bara ge den summering som jag brukar försöka göra på hur kvällen var och liknande, här kommer den:

Musik: 7/10, bra blandad musik mellan långsam och snabb, ett smart val att ni inte kör hela låtarna utan bara en bit av dem, då det annars kan kännas som väldigt länge för vissa.

Arrangörsmässigt: 6/10 En fråga, vilken gång lär ni ut att man dansar två låtar med en kille? Som jag sa ovan är det bra att ni bara kör en bit av dem, men man ska väll trots allt dansa två danser med samma, annars kommer det bli tokigt om dem väl kommer ut på vanlig dans, bättring där grabbar! I övrigt kan jag inte mer än att berömma er för erat otroliga engagemang, bra jobbat!

Dansant mässigt: Jag tycker att detta var en av dem roligaste danskvällarna på länge, just för att alla dansade med glädje och lycka, inte för att visa att dem är störst och bäst, eller för att låtsas vara bättre än vad dem är, utan dem dansar alla med samma grunder, framförallt stod glädje i centrum vilket jag ofta saknar ute på en vanlig danskväll nu för tiden.  9/10 på denna kvälls dansanthet!

 

Hoppas nu att några av er som går på Storsjöskolan läser detta, samt att några andra dansare läser det, så kanske vi alla kan lära oss något av det, om inte annat att man dansar 2 låtar med samma partner, och att det viktigaste som finns, är att ha roligt!