Japp, i fredags spelade Blender upp sin repertoar för oss människor som befann sig på OSD eller som man i folkmun fortfarande säger, Folkets hus. Klockan blev omkring 20:50 när vi anlände till platsen, varvid några bekanta ansikten redan dykt upp för att hjälpa till att förgylla danskvällen.

Väl 21:00 stod Blender framme på scenen och började sin spelning, första dansen dansades med Helene, för att sedan få fortsätta med flertalet andra människor.

När pausen närmade sig hade jag hunnit få ett par danser med några nya ansikten, alltid lika roligt när man själv känner att man hinner bjuda upp, samt bjuda tillbaka! Självklart hinner man inte bjuda tillbaka alla man önskar hinna med, men jag försöker hinna med er alla, jag lovar!

Pausen tillbringades tillsammans med Johan med eget hembakt tunnbröd, dock inhandlades dricka och gobit i fiket. Måste påpeka den nya drycken vid namn ”21”, en dryck med mycket annorlunda men igenkännande smak, enligt ingredienserna så innehåller den främst massa olika E ämnen samt Sötningsmedel, men även koffein.

Jag rekommenderar denna till folk som känner att de vill testa på något nytt, speciell men absolut inte äcklig.

Pausen började närma sig sina avslutande minuter och vi rörde oss raskt ut mot golvet för att hitta ett ”offer” att dansa med ;) Självklart hittade man åt en dansare och tillsammans började vi förflytta oss runt på golvet, som förövrigt var ganska välfyllt, dock tycker jag att det var ovanligt lite buffel för att våra på folkan.

Självklart levererade Blender så som de alltid gör, kan inte mer än att berömma sättet dom lyckas förmedla ut sig själva och deras musik till oss åskådare, oavsett om vi är dansare eller bara åskådare som tittar på allt ifrån oss dansare till sådana som är där för att titta på Blender. Självklart tror jag fortfarande att de flesta är där för att dom vill dansa, men många törs inte ta steget ut på golvet.

Avslutningsvis vill jag bara berömma Blender återigen, att dem som extranummer tog en långsam och en snabb är i alla fall något som jag gärna ser flera band använder sig utav, för vi är många som hellre dansar ytterligare en långsam dans än att det sista vi ska göra är att ösa på till en fruktansvärt snabb låt. Mer lugna låtar som extranummer tack!

Danskvällen : 3/5

Blender: 4/5

Priser i fiket: Jag kan inte mer än att tycka det är lite för dyrt fika tråkigt nog. 2/5