Det var som rubriken säger vad som bjöds på när Sandviken slog upp portarna för första gången denna säsong, på scenen stod Jannez som skulle utöver den vanliga danstiden 21-01 även spela en halvtimme ”gammtjoa” mellan 20-20:30 då ÖBRK hade sin sista kurskväll på plats här i Sandviken.

Det var härligt att se hur många det var som kom för att dansa gammalt som ändå inte gått kursen som precis var, några som redan kunde och några lite mer nya som hoppades på att få lära sig, kanonkul! I och med att det var en timmes förspel som man så att säga kan kalla det, så var det bra tempo och tillräckligt med personer för att lyckas få till det, ja en bra danskväll alltså!

Klockan slog 21:00 och kvällen började, som jag sa ovan så var det rikligt med folk redan nu och man förstod då att det kommer bli buffligt och en aningen svår dansat denna kväll, speciellt om man vill ta en svängom i bugg. Strax före paus blev detta rikligt bekräftat och jag fick försöka få mina partners att förstå att jag inte ville bugga så mycket mer denna kväll, utan istället foxxa mig igenom allt ruff och knuff. Pausen kom och tillsammans med några trevliga vänner gick vi runt och surrade lite. Jag insåg återigen hur folkrikt det var när man kastade en blick ut mot fiket, kanske dags att planera en ny struktur på hur man kan få det hela att funka lite bättre, som det är nu är det på tok för lång kö och skapar en form av förvirring tycker jag, detta är en av anledningarna till att jag faktiskt avstår fikat på Sandviken.  Kvällen fortsatte efter paus med en hel massa underbara danser, dessutom tyckte jag att Jannez verkar ha fått lite utav den där vårkänslan för dem verkade mer på hugget och snäppet vassare nu än vad dem var när dom stod instängde i en ishall sist, vårluften kommer förhoppningsvis hjälpa detta band att prestera ytterligare lite bättre så att jag senare i sommar kan säga ”ikväll gjorde ni en sjukt grym kväll, ni är värd 5 av 5 stjärnor!”. Så med detta sagt kan jag ju avslöja att så bra var dem inte ikväll, även fast dem körde ett trevligt förspel med gammeldans innan det hela började. Men mer än 4 stjärnor kan ni tyvärr inte få. Saknar fortfarande vissa delar i det ni borde och jag vet att ni har men inte använder.

Tänkte avsluta med att berätta lite om sista dansen. Tror det är första eller andra gången som jag faktiskt reserverar och bokar en dans med någon, jag är ju som några av er redan vet emot det här med att boka och reservera danser, just för att jag tycker alla ska kunna dansa med alla, och det utan att måste boka danserna innan dansen ens har börjat. Men jag kände att denna dans betyder en del för mig, vilket jag då också gärna vill dansa med någon som jag verkligen gillar att dansa med, valet blev därmed rätt enkelt. Som jag befarade blev detta också en trevlig dans, som man förövrigt inte riktigt kan sätta ord på. Tack du flicka jag fick dansa sista dansen med denna afton, undrar när det blir nästa gång?! Några extranummer bjöd Jannez på också, som i vanlig ordning när det gäller Jannez innebär något fartigt och snabbt, mot min förtvivlan! Kändes dock som att det var skönt att kunna bugga ut det sista denna kväll då kvällen i övrigt varit svårbuggad på grund av folkmassorna.

Tack alla inblandade för denna kväll, ingen nämnd ingen heller glömd. Nu laddar vi batterier och möjligtvis laddar något mer och satsar på att få till det även nästa helg, ja få till underbara danser alltså!